FAMILIE AFFAIR: Honda CB450 van Mile Zero Racers.

Francis
By Francis 8 Min Read

De eerste poging om een ​​motorfiets aan te passen resulteert voor de meesten van ons in een motorfiets die op zijn best middelmatig is en in het slechtste geval een onberijdbaar rekwisiet, die online te koop is als een ‘90% compleet project’. Maar wanneer uw meisje de resultaten gaat aanpassen in een motorfiets die letterlijk de sociale media verlicht, kan het lastig zijn om te volgen. Maar Thomas Manno had alle motivatie die hij nodig had en met de dertigste verjaardag van zijn geliefde broer in aantocht wist hij dat het allerbeste cadeau dat hij hem kon geven een complete custom motorfiets zou zijn. Dus ging hij naar zijn Mile Zero Racers-garage en daar kwam hij tevoorschijn met een andere sensatie: een Honda CB450 uit 1974 die echt het beste van de huidige en klassieke caféracer-cool weergeeft.

De eerste custom uit Thomas’ carrière was een prachtige Honda CB750 uit het midden van de jaren ’70, die net als deze constructie zowel traditionele elementen als zijn eigen unieke moderne accenten combineerde. Hij kreeg het juiste saldo op het geld en het maakte zeker gebruik van een diepe bron van verlangen, aangezien de fiets bij de release overal op Instagram leek te staan. En het was tijdens deze periode dat zijn broer een verrassing had: “Oorspronkelijk, terwijl ik mijn CB750 aan het bouwen was, kocht mijn broer deze 450 voor mij toen ik 21 werd. Nou ja, ongeveer twee en een half jaar later schonk ik de fiets aan hem terug. voor zijn 30e, volledig gebouwd”, lacht Thomas.

Dat is het soort broer of zus dat we allemaal kunnen gebruiken. En omdat hij zijn passie voor klassieke Honda’s wil delen, is de bouw van deze CB450 vastgelegd in een volledige serie op YouTube, maar puristen opgelet: deze oude Honda was in redelijk goede originele staat toen hij uit elkaar begon te vallen. Dat gezegd hebbende, dit waren nooit de duurste fietsen in hun tijd en de bedrading zag er erg tweederangs uit, er was veel oppervlakteroest en corrosie en je weet echt nooit hoe goed een motor van vijftig jaar oud is. zijn. Voor mij is dat dus groen licht om de boel uit elkaar te halen, en dat is precies wat Thomas deed.

Het chassis heeft een aantal serieuze upgrades ondergaan, maar eerst werd de motor uit het frame getrokken en werd er een slimme motorstandaard gemaakt om niet alleen de motor op te bergen, maar ook uitstekende toegang te bieden voor wanneer het aan de beurt was voor aanpassing. Vanaf hier zette Thomas zijn slijpmachine aan en begon alle onnodige beugels en lipjes af te hakken, voordat hij in de achterste palen zaagde om ze glad te strijken. De achterkant van het subframe was het volgende dat moest worden gebruikt, met enkele slimme inkepingen om ervoor te zorgen dat de installatie van de achterste hoepel niet alleen naadloos zou zijn, maar ook zo sterk mogelijk. Om de volgende grote stap te zetten, nam Thomas contact op met BJ van Brick House Builds om zijn idee tot leven te brengen.

Dat was om de CB450 om te bouwen naar een monoshock, en nog belangrijker, om het goed te doen. BJ heeft een van zijn briljante sets gemaakt en deze wordt geleverd met alle benodigde hardware om de conversie mogelijk te maken, inclusief de hoogontwikkelde middenstijl die verstelbaar is om ervoor te zorgen dat de geometrie kan worden aangepast, vooral als de schokbreker correct is afgesteld voor de rijder. gewicht. Thomas wilde graag benadrukken hoe belangrijk het is voor jonge bouwers zoals hij om hulp in te roepen, vooral bij zulke belangrijke onderdelen waarbij de veiligheid op het spel staat. Alles gelast, aan elkaar geschroefd en met het frame zwart gemaakt, ziet het er ook absoluut schitterend uit!

De voorkant heeft ook niets gemist, met een volledige GSXR-vorkconversie met op maat gemaakte naaf en bomen, die briljante handling levert in combinatie met de conversie aan de achterkant, en het voordeel heeft dat de krachtige remopstelling naar het feest wordt gebracht. De naven zijn beide tot in de perfectie afgewerkt, en om de fiets aan het rollen te krijgen, wordt een set Warp 9 Elite-velgen vastgemaakt en omwikkeld met Bridgestone-rubber. Ook de looks zouden niet alleen maar met bouten bevestigde onderdelen zijn, maar op maat gemaakt om echt een unieke look te creëren, en de eerste stap om dat te bereiken was het passen van een CB200-tank over het frame. Thomas heeft alle nieuwe bevestigingen voor het frame gemaakt en vervolgens de bijbehorende stukken aan de tunnel gelast.

De onderbuik is nu een kenmerkend stuk voor Mile Zero Racers, en Thomas heeft ze op zijn beide Honda’s gebruikt om een ​​werkelijk uniek visueel karakter te creëren. Het voorspatbord is een superleuk stuk in bladstijl, maar het zijn de steunen die de show stelen in dit deel van de constructie. De laatste stukken carrosserie werden eerst uit klei gemaakt, voordat ze uiteindelijk in koolstofvezel werden gerealiseerd, en de op maat gemaakte achterbankkap en koplampkuip zien er niet alleen een miljoen dollar uit, maar laten zien wat een talent Thomas al is. Een vuldop in Monza-stijl geeft de tank een pittig randje, terwijl de stoel tot in de perfectie is bijgesneden en de verf van de pagina springt!

De originele bedrading was misschien onzin, maar het volledige nieuwe weefgetouw is onberispelijk en is in elkaar gezet met behulp van veel van de beste stukjes uit de Moto Works-catalogus. De hele cockpit is een paradijs voor rijders, clip-ons die gemakkelijk in de hand vallen, alle onderdelen die je nodig hebt en niets wat je niet nodig hebt, en een set kwaliteitsresets waar je echt in weggestopt kunt worden.

En omdat je in die racerachtige positie zit, heb je een bijpassende soundtrack nodig, en de in eigen huis gebouwde uitlaat levert niet alleen een lieflijk nummer op, maar ziet er ook verdomd goed uit naast die zeer gedetailleerde motor. Je kunt je alleen maar voorstellen hoe blij de broer van Thomas was met zijn op maat gemaakte CB-creatie, en Mile Zero Racers slaat nu twee keer de ton en de toekomst is werkelijk in uitstekende handen.

( Mile Zero-racers )

Share This Article
Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *